Tlačové správy - Press Releases


XIV. Rally Tríbeč má svojho víťaza

  • Úradujúci majstri Slovenska Grzegorz Grzyb a Robert Hundla (RUFA Šport, Ford Focus WRC) sú absolútnymi víťazmi XIV. Rally Tríbeč. V cieli pätnástej rýchlostnej skúšky ich delilo od druhých Jara a Erika Melichárekovcov (MELICO Racing, Citroen C4 WRC) len 3,3 s! Tretí skončili Jozef Béreš ml. a Zoltán Repás (L Racing, Subaru Impreza R4).
  • Dramatická rally pokračovala v nedeľu druhou etapou. Na pláne boli tri prejazdy dvomi traťami Uhrovec (Uhrovec-Dolné Vestenice) a Tríbeč (Veľké Uherce-Skýcov), čo predstavovalo dovedna 67,5 súťažných kilometrov. Grzyb s Hundlom vyhrali sobotňajšiu súťaž a pred štartom prvej nedeľňajšej skúšky Uhrovec 1 (RS 10) mali 27,8 sekundový náskok pred druhými Melichárekovcami. Tých v sobotu prenasledovala smola a tak im ostávalo pevne dúfať, že druhá etapa dopadne podstatne lepšie.
  • Melichárekovci vyhrali prvú skúšku dňa a stiahli tak 3,4 s z času Grzybovcov. Vysychajúcim tratiam sa vyhýbal dážď, ten však na záver zdramatizoval celú akciu. Len 0,4 s delilo víťazov RS 11 Grzyba/Hundlu od druhých Melichárekovcov. Na druhom prejazde uhroveckou skúškou posádka Citroenu C4 WRC vrátila útok víťazstvom, 3,5 s pred Fordom Focus WRC. Takmer štrnásťkilometrovú a zároveň najdlhšiu trať víkendu potom absolvovali pretekári MELICO Racing a RUFA Šport s identickými časmi. Nasledoval posledný prejazd Uhrovcom a opäť víťazstvo Melichárekovcov. Stiahli ďalšie tri sekundy a ich strata na Grzybovcov predstavovala zdanlivo neprekonateľných 18,3 s. Potom však nasledovala záverečná skúška dňa, nad ktorou sa strhla prietrž mračien. Grzybovci si vzali pneumatiky na stredne mokrú trať a rovnaké obutie mali aj Melichárekovci. Tí využili poslednú šancu zabojovať a v komplikovaných podmienkach stiahli na Grzyba až 15 sekúnd (!). Citroen C4 WRC napriek stíhacej jazde došiel do cieľa s konečnou 3,3-sekundovou stratou na víťaza.
  • "Posledný prejazd bol v poriadku. Kontrolovali sme si dnešný náskok a išli sme to, čo sme potrebovali. Dnešné víťazstvo je veľmi cenné a pre vývoj šampionátu môže byť dôležité," povedal na záver sklamaný, ale aj šťastný Jaro Melichárek.

    Grzegorz Grzyb pred slávnostným vyhlasovaním povedal: "Záverečný prejazd bol pre nás veľmi náročný. Mali sme informáciu, že prvá rýchlostná skúška bude mokrá, a tak sme dali vpredu mokré pneumatiky. Bolo však sucho. Najväčší problém vznikol na poslednej skúške, pretože sme mali vzadu tvrdé sliky a v úvodnej časti, kde veľmi pršalo, auto nefungovalo. Preto sme stratili veľa času, avšak v celkovom súčte sme vyhrali, takže sme veľmi spokojní."

    Spokojnosť v cieli neskrýval ani tretí Jožko Béreš ml.: "Išlo sa nám veľmi dobre, miestami sme možno trochu riskovali. Na záver zapršalo, avšak my sme mali celý víkend dobre zvolené pneumatiky, takže som maximálne spokojný. Po včerajších problémoch s motorom som takýto výsledok nečakal."
  • Konečné poradie XIV. Rally Tríbeč:


    1. Grzyb/Hundla, 2. Melichárek/Melichárek (+ 0:03,3 s), 3. Béreš/Répas (+ 2:49,4 s), 4. Trněný/Pritzl (+ 3:27,6 s), 5. Drotár/Bánoci (+ 3:37,9 s), 6. Ondrej/Gomori (+ 5:08,7 s), 7. Semerád/Mozner (+5:34,8 s), 8. Kukučka/Podobník (+ 6:25,5 s), 9. Majerčák/Kollárik (+6:32,3 s), 10. Viana/Galmiche (+7:47,4 s).V

    Súťaži tímov zvíťazil tradične L Racing pred MELICO Racing a tretím Slovakia Rally System.

    Trate Uhrovec-Tríbeč-Uhrovec dnes absolvovali posádky Slovenského rally pohára. Celkové víťazstvo si odniesla posádka Kysucký/Pečner (Seat Ibiza 1,9 TDI) pred dvojicou Kundlák/Hranka (Honda Civic) a tretími Kekeňákom/Bernáthom (Škoda Felicia)

    .Martin Trenkler, tlačové stredisko XIV. Rally Tríbeč


XIV. Rally Tríbeč po prvej etape

  • Striedavá oblačnosť a dážď na záver prvej etapy poznačili dramatický prvý deň tríbečskej súťaže. Grzegorz Grzyb s Robertom Hundlom majú na konte prvú víkendovú trofej vďaka suverénnej a kontrolovanej jazde. Jaro a Erik Melichárekovci prežili chaotický deň a napriek rozličným problémom si odnášajú druhé miesto. Boj o tretiu priečku dňa padol po daždi na topoľčianskom okruhu dorúk maďarskej dvojici András Hadik a Krisztián Kertész.

    Na programe bolo dovedna 9 rýchlostných skúšok, tj. tri prejazdy troch tratí s názvami Skýcov, Vestenice a Topoľčany. Už po prvej rýchlostnej skúške bolo jasné, že tríbečské trate budú pasovať najviac posádkam vozidiel WRC. Grzyb/Hundla (RUFA Šport) na Forde Focus WRC si hneď na úvod vyjazdili najrýchlejší čas, len 1,6 s pred bratmi Melichárekovcami (MELICO Racing) na Citroene C4 WRC. Tých však od začiatku trápili problémy s interkomom a na druhej skúške medzi Dolnými Vestenicami a Uhrovcom dostali pomalý defekt, vďaka ktorému stratili na Grzyba/Hundlu 15 sekúnd. „Vôbec sme nezačali dobre,“ povedal po prvom kole jázdJaro Melichárek a pokračoval: „Na štarte prvej RS nám niečo rušilo interkom. Až v cieli sme zistili, že to bola kamera. Nepočul som nič, ani Erika, dokonca ani štartovací program, takže sme odštartovalis dvoj-trojsekundovým oneskorením. Na druhej skúške sme od polovice išli s defektom na pravom prednom kolese a stratili sme asi 15 sekúnd.“

    Autá sa potom presunuli na mestský okruh v centre Topoľčian. Grzyb nezaváhal ani raz a prvé kolo jázd zakončil tretím víťazstvom dňa, tentokrát pred Karlom Trněným/Václavom Pritzlom (Slovakia Rally System) na Škode Fabia WRC a tretími Melichárekovcami. Grzegorz Grzyb: „Sme veľmi spokojní. Trošku sme bojovali s autom, pretože to boli v podstate naše prvé ostré kilometre, včera sme natestovali len pätnásť kilometrov... Vozidlo je veľmi rýchle, aj trate a musíme sa prispôsobiť.“ V priebežnom poradí po tretej rýchlostnej skúške tak viedli Grzybovci pred Melichárekovcami a tretími Igorom Drotárom/Vladom Bánocim (Slovakia Rally System) na Škoda Fabia WRC. Tých na záver potrápilo pokazené turbo. Igor Drotár: „Išlo sa nám s Vladom veľmi dobre, avšak od prvej RS sme cítili zvýšený nával dymu. Najprv sme to nebrali tak vážne, ale na druhej skúške už toho bolo viac a na tretej nám začalo horieť auto. Vďaka kolegom Bérešovi, Srnkovi a Melichárekovcom sme za cieľom plameň zahasili.“

    Druhý prejazd Skýcovom a Vestenicami vyšiel najlepšie tentokrát Melichárekovcom a ich strata po dvoch víťazstvách na Grzyba predstavovala necelých 12 sekúnd. „Na mestskom okruhu som mal pocit, akoby bolo niečo s motorom, alebo s benzínom. Auto na výjazdoch strieľalo a nemalo potrebné zrýchlenie,“ okomentoval problematickú jazdu mestom Jaro Melichárek. Po druhom kole v meste však Grzyb zvýšil najlepším časom svoj náskok o ďalšie tri sekundy. Drotárovci si napriek stíhacej jazde Hadika/Kertésza udržal tretie miesto. Grzyb s Hundlom si posledný – tretí prejazd Skýcovom ukontrolovali, zatiaľ čo stíhacia jazda Jara a Erika Melichárekovcov skončila chybou tesne pred cieľom skúšky. „Išiel som naplno, avšak vtedy občas vznikajú chyby,“ skonštatoval Jaro Melichárek a pokračoval: „Na poslednej skýcovskej skúške sme sa tesne pred cieľom nezmestili do retardéra, dostal som hodiny a skončili sme v priekope. Cúvali sme a k tomu nám zhaslo auto.“

    Víťazstvom vo Vesteniciach skrátili Grzybov náskok o 5,7 s. Igor Drotár si pred poslednou skúškou dňa stále držal priebežne tretiu priečku. Dážď na poslednom prejazde topoľčianskym mestským okruhom poriadne zamiešal kartami. „Išlo o to, kto má so sebou mokré pneumatiky, a kto nie,“ priznal po rýchlostnej skúške Igor Drotár. Grzyb stihol prezuť na stredne mokré pneumatiky a jazdu vyhral pred druhými Bérešom/Répasom, ktorí mali tak isto so sebou dve pneumatiky do dažďa. LaurentViana/Isabelle Galmische (Peugeot 207 S2000) rozumnou voľbou obutia získali na mokrej trati tretie miesto, ich prvá etapa ale nedopadla najlepšie a deň ukončili na celkovo 12. mieste. Melichárekovci mali k dispozícii len sliky a napriek piatemu miestu v meste ukončili deň na druhej priečke v celkovom hodnotení. Drotár/Bánoci tu stratili vyše 34 sekúnd na víťaza a v celkovej tabuľke sa prepadli z tretieho na šieste miesto.

    Po prvom dni tak priebežné poradie vyzerá nasledovne: 1. Grzyb/Hundla, 2. Melichárek/Melichárek (+27,8 s), 3. Hadik/Kertész (+1:15,9 s), 4. Trněný/Pritzl (+1:26,3 s), 5.Béreš/Répas (1:38,4 s), 6. Drotár/Bánoci (+1:43,2 s), 7. Semerád/Mozner (2:41,3s), 8. Majerčák/Kollárik (2:57,8 s), 9. Ondrej/Gomori (+3:08,3 s), 10.Kukučka/Podobník (+3:11,1 s).

    Spolujazdec víťaznej posádky dňa Robert Hundla na konci etapy povedal: „Myslím si, že posledná skúška bola pre všetkých veľmi náročná. Keď sme prišli do časovej kontroly, všetci mali suché pneumatiky a začalo pršať. Mali sme v kufri dve mokré gumy a tak sme ich rýchlo nasadili. Celú skúšku sme išli veľmi obozretne, aby sme sa vyvarovali akýmkoľvek chybám. Osemnásť sekúnd na Melicháreka nám dávalo istotu, že ak neurobíme chybu, prvé miesto si udržíme. S výsledkom sme veľmi spokojní.“

    Slovenský rally pohár pokračoval druhým podujatím sezóny. Posádky absolvovali päť rýchlostných skúšok, vynechali len posledný prejazd Topoľčanmi. Najlepšie si dnes počínala posádka Kysucký/Pečner na Seate Ibiza 1,9 TDI pred Kundlákom/Hrankom (Honda Civic) a Kriškom/Bombom (Renault Clio). V nedeľu posádky DMACK Rally 2013 – Majstrovstiev Slovenska absolvujú šesť rýchlostných skúšok, čiže tri prejazdy na dvoch tratiach Uhrovec a Tríbeč.

Sprievodca XIV. Rally Tríbeč

  • Už tento víkend (31.5.-2.6.) privítajú Topoľčany tretie podujatie DMACK Rally 2013 - Majstrovstiev Slovenska. Neďaleké kopce, ale aj samotné Topoľčany budú dejiskom dramatických súbojov posádok s časom. Pre divákov je to tiež príležitosť zažiť na vlastnej koži výnimočné výkony najlepších slovenských, ale aj zahraničných pretekárov a ich spolujazdcov.
  • Všetky rýchlostné skúšky absolvujú jazdci DMACK Rally 2013 - Majstrovstiev Slovenska hneď trikrát, čo zaručuje divákom celodenný program v podobe troch prejazdov tých istých úsekov, resp. presun na ďalšie zaujímavé miesto. Pripravili sme pre vás stručného sprievodcu XIV. Rally Tríbeč.

    Slávnostný štart/cieľ pretekov

    Slávnostný štart:
    v piatok o 18:00

    Cieľ/vyhlasovanie výsledkov:
    v sobotu o 18:00, v nedeľu o 16:00
    Námestie Ľudovíta Štúra v centre Topoľčian bude tým miestom, kde posádky odštartujú svoju púť za cennými bodmi XIV. Rally Tríbeč. S podporou fanúšikov sa tu predstaví všetkých 33 posádok DMACK Rally 2013 - Majstrovstiev Slovenska, 20 posádok Slovenského rally pohára a 4 posádky Rally školy. Kto z nich obstojí najlepšie a získa nablýskané trofeje uvidia diváci na rovnakom mieste v sobotu po prvej etape a v nedeľu na konci súťaže. Dva náročné dni v neďalekých kopcoch, ako aj na atraktívnom mestskom okruhu, budú zážitkom ako pre tímy, tak pre fanúšikov tohto populárneho športu.

    RS 1,4,7: Skýcov
    Prejazdy: v sobotu o 8:21, 11:37, 14:53

    Prístup: Začiatok rýchlostnej skúšky je v obci Ješkova Ves, približne 17 km (22 min.) od centra Topoľčian. Pomerne rýchla trať končí o 9,3 km ďalej v obci Skýcov na východe pohoria Tríbeč. Prístup sem vedie buď od Zlatých Moraviec (15,5 km/17 min.), alebo z Topoľčian severnou trasou cez Partizánske a Veľké Uherce (43,2 km/50 min.).

    RS 2,5,8: Vestenice
    Prejazdy: v sobotu o 9:12, 12:28, 15:44

    Prístup:
    Necelú hodinu po štarte prvej rýchlostnej skúšky budú posádky slovenského rally šampionátu už na štarte pri obci Dolné Vestenice, severovýchodne od Topoľčian (28 km/33 min.). Časť 8,1 km dlhej trate končiacej v Uhrovci (7,3 km/9 min. od Bánoviec nad Bebravou) povedie aj cez známy Jankov Vŕšok.

    RS 3,6,9: TopoľčanyPrejazdy: v sobotu o 10:05, 13:21, 16:37

    Prístup:
    Topoľčiansky mestský okruh je zaujímavý z viacerých hľadísk. Jeho divácky potenciál netreba zvlášť predstavovať: niekoľko veľmi ostrých „vracákov," prejazdy medzi obrubníkmi a pod mostom budú výzvou pre čo najprecíznejšie prejazdy. Technicky náročná trať meria 6,8 km, čo predstavuje 3 kolá pre každú posádku. Z Ješkovej Vsi, z Dolných Vesteníc, resp. z Uhrovca (30 km/37 min.) je to na skok a preto si diváci môžu vychutnať akciu v kopcoch, aj v meste. Mestskú trať nájdete poľahky v centre Topoľčian, v oblasti Tovarníckej ulice.

    RS 10, 12, 14: UhrovecPrejazdy: v nedeľu o 9:06, 11:05, 14:22

    Prístup: Identická trať ako v sobotu (Vestenice), ibaže v opačnom smere, tento krát so štartom v obci Uhrovec (7,3 km/9 min. od Bánoviec nad Bebravou, resp. 30 km/37 min. od Topoľčian) a cieľom pred obcou Dolné Vestenice.

    RS 11, 13, 15: Tríbeč
    Prejazdy: v nedeľu o 9:42, 11:41, 14:58

    Prístup: Východná časť pohoria Tríbeč privíta posádky v nedeľu na rýchlostnej skúške vedúcej z obce Veľké Uherce do Skýcova. Najdlhšia trať víkendu meria 13,95 km. Cestou do Skýcova z Topoľčian (26 km/30 min.) si prejdete rýchlostnú skúšku (Skýcov) z prvej etapy súťaže.
  • Počasie

    Počasie je pri automobilových pretekoch dôležitým faktorom. Aj keď na papieri je leto už predo dvermi, predpoveď na tento víkend má ešte veľmi „jarný" charakter. Zvýšená oblačnosť by mala sprevádzať celú víkendovú súťaž. Horšie počasie ale dramatizuje akciu a doluje z posádok všetko jazdecké umenie, ktoré v nich tkvie. Aj preto sa oplatí prísť na túto rally, ktorá sa určite zapíše k nezabudnuteľným akciám motoristickej sezóny. V každom prípade odporúčame mať so sebou pre istotu aspoň dáždniky a niekoľko vrstiev na prezlečenie. Nezabúdajte, že naoko horšie počasie je tým, čo láka tisíce fanúšikov na podujatiach ako je Rally Wales GB, alebo Rally Ireland...

    Dôležité je tiež prísť na miesto včas, a to najmä kvôli parkovaniu a prechádzke k trati.

    Ako fotiť/natáčať rally?


    Zo všetkých automobilových športov je rally hádam najvďačnejšou disciplínou pre fotografov a kameramanov. Vo svete WRC robia najväčší profesionáli mapovanie tratí podobne, ako si jazdci pripravujú itinerár; pár dní pred podujatím si „erzety" dôkladne prejdú a zaznačia zaujímavé miesta, ku ktorým si potom naplánujú trasu a načasovanie. To však nie je podmienkou, aby ste získali pekné  zábery. Na oficiálnej stránke nájdete zaujímavé divácke miesta, na ktorých si zaručene nájdete svoju správnu „pozíciu." Keďže rally ponúka pomerne otvorený prístup blízko trate (pozor na zakázané-nebezpečné miesta a pokyny traťových maršálov!), nájdite si miesto, kde jazdci „bojujú" s autom v zákrutách, alebo na „scénických" plochách s peknou prírodou/kulisou na pozadí. Krátkym časom (napr. 1/500 s) docielite ostré auto. Nezabúdajte, že rally nie je iba o tých najvýkonnejších vozidlách - aj jazdci Slovenského rally pohára na výkonnostne slabších strojoch dokážu vykúzliť čarovné prejazdy. Rally je prosto umenie. Pre ambicióznych kameramanov je dôležité nájsť si pozíciu (aj z vyvýšeného, vzdialenejšieho miesta od trate), kde zachytíte nepretržite aspoň niekoľkosekundový prejazd. Vo všetkých prípadoch treba ale myslieť na to, že v motoršporte sa veci dejú rýchlo a preto sa treba vyvarovať nebezpečným úsekom. Preto sa držte vyznačených diváckych miest. Zlaté pravidlo hovorí - určite sa neobracajte chrbtom k smeru jazdy...

    Organizátori XIV. Rally Tríbeč vás pozývajú na nezabudnuteľné motoristické podujatie a prajú vám množstvo skvelých zážitkov.

    Martin Trenkler/RPM

XIV. Rally Tríbeč klope na dvere

  • Tretí diel slovenského šampionátu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska zavíta už budúci víkend (31.5.-2.6.) do Topoľčian, kde sa v okolí malebného pohoria Tríbeč uskutoční celkovo štrnásty ročník tejto po rokoch obnovenej, divácky obľúbenej súťaže, ktorá je jedinou v západnej časti Slovenska.
  • Námestie Ľ. Štúra v Topoľčanoch ovládnu v piatok 31. mája v čase slávnostného štartu (o 18:00) posádky a fanúšikovia tohto športu. Dve súťažné etapy so samostatným bodovaním ponúknu posádkam vyše 140 ostrých kilometrov, rozdelených na 72,6 km v sobotu a 67,5 km v nedeľu. Boj s časom začne v sobotu o 8:21 na rýchlostnej skúške Skýcov 1v kopcoch tríbečského pohoria, so štartom v Ješkovej Vsi. Tri trate, vrátane topoľčianskeho mestského okruhu, si súťažiaci v ten deň zopakujú hneď trikrát. Nedeľňajšie dve trasy uvidia posádky rovnako trikrát. V oboch etapách budú posádky bojovať pod Jankovým Vŕškom, na tradičnom úseku medzi Dolnými Vestenicami a Uhrovcom. V nedeľu zažijú autá v plnej kráse a rýchlosti aj vo východnej časti Tríbeča, na kultovej rýchlostnej skúške medzi Veľkými Uhercami a Skýcovom.
    Mapy a divácky zaujímavé miesta nájdete tu: http://www.rallytribec.sk/mapy-maps/
    Časový harmonogram podujatia nájdete tu: http://www.rallytribec.sk/dokumenty-../cache/documents/casovy-harmonogram-itinerary/
  • Ostro sledované súboje
    Publikum bude ostro sledovať jazdecké umenie domácej posádky tímu MELICO Racing Jaroslav Melichárek/Erik Melichárek a ich famózny Citroën C4 WRC. Bývalý majstrovský voz deväťnásobného majstra sveta WRC Sébastiena Loeba už slovenskí diváci zažili v rukách dvojice Laurent Viana/Isabelle Galmische. Toto sympatické francúzske duo tentokrát poteší fanúšikov so strojom Peugeot 207 S2000. Do boja o prvenstvo zasiahnu aj úradujúci majstri Slovenska, Poliaci Grzegorz Grzyb/Róbert Hundla reprezentujúci tím RUFA Šport, ktorí po roku opäť nasadia špičkový Ford Focus WRC. Zaujímavé budú tiež súboje s Jozefom „Ďodim“ Bérešom, ktorý tento rok súťaží na Subaru Impreza R4 tímu L Racing. Rovnaké farby ako Béreš bude hájiť aj ďalších šesť posádok, vrátane maďarskej dvojice István Pethó/Attila Ruboczki na Mitsubishi Lancer Evo IX R4. K najpočetnejším tímom patrí aj domáci MELICO Racing so štyrmi posádkami. Chýbať nebude ani KL Racing s tromi posádkami. Tomáš„Srnka“ Ondrej na svojom Mitsubishi Lancer Evo IX pobaví divákov adrenalínovými prejazdmi. Legendárne duo Igor Drotár/Vlado Bánoci nastúpi tradične s ich Škodou Fabia WRC. So štvrtým „WRC-éčkom“ v štartovom poli sa predstaví celkovo tretia posádka z minulého ročníka Karel Trněný/Václav Pritzl na ŠkodeFabia WRC. Medzi favoritov v boji o popredné priečky bude určite patriť maďarský pilot András Hadik na Subaru Impreza R4. Pozornosť fanúšikov bude pútať aj lotyšsko-ruské duo Vasily Gryazin/Dmitry Chumak a ich Ford FiestaS2000, pre ktorých to bude premiérový štart na Slovensku. Do súboja o body v triede 3 zasiahnu aj skúsený Josef Semerád s Mitsubishi Lancer EVO IX,či bojovný Mário Csente na Subaru Impreza N15. K favoritom triedy 6 bude patriť najmä Pavol Nagy na Citroëne C2 R2. Majster Slovenska v pretekoch do vrchu Martin Koiš z neďalekých Bánoviec nad Bebravou odštartuje tak ako minulý rok na Forde Fiesta R2 a spestrením štartového poľa bude aj súťažný špeciál Petra Jurečku - Nissan 350Z, či nádherný „historik“ Mercedes 500 SLC Aleša Máčalu. Náročné trate pätnástich rýchlostných skúšok tríbečskej rally budú pripravené pre 33 posádok DMACK Rally 2013 – Majstrovstiev Slovenska, 20posádok Slovenského rally pohára a 4 posádky Rally školy.

Čím prekvapí XIV. Rally Tríbeč?

  •  Termín na prelome mája a júna je v motoristickom kalendári vyčlenený pre jedinú slovenskú rely na západe krajiny. Mesto Topoľčany ožije po roku znovu čulým ruchom, aby na svojom území privítalo účastníkov DMACK Rally 2013 – Majstrovstiev Slovenska a Slovenského rally pohára, v rámci XIV. ročníka Rally Tríbeč.


  • Topoľčianska súťaž nadväzuje na slávnu éru 80-tych rokov, kedy sa po tratiach v tríbečskom pohorí preháňali najväčšie československé a európske esá. Ato či už v rámci Barum-Tríbeč Rally, alebo samostatnej Rally Tríbeč. Lesy neďaleko Topoľčian rozozvučali nielen dovysoka vytočené agregáty továrenských „stotridsiatiek“ z Mladej Boleslavi, ale aj ušľachtilé motory silných Audi či Lancií. Tie koncom 80-tych rokov nepatrili práve k bežnému koloritu štartového poľa na československom území.
  • Predrevolučné roky žiaľ zastavili túto súťaž. Kým sa podarilo nadviazať na slávnu éru, ubehlo dlhých 23 rokov. Nový organizačný tím v roku 2011 ukážkovo využil ústretový prístup mesta a záujem obyvateľov, aby otvoril úplne novú kapitolu histórie tejto motoristickej súťaže. Rally Tríbeč sa síce už nejazdí na úzkych cestičkách v lese a nepatrí medzi najnáročnejšie stredoeurópske preteky,ako tomu bolo v minulosti. Má ale iné plusy - patrí medzi divácky najnavštevovanejšie (každoročne zaplnený priestor štartu a obsypaný mestký okruh sú toho najlepším dôkazom) a posádkam zo západu aspoň čiastočne kompenzuje dlhé cesty, ktoré musia v priebehu roka podnikať na východ. Svižný charakter topoľčianskych tratí je navyše zaujímavým vybočením z charakteru súťaží na strednom a východnom Slovensku.
  • A čo vlastne tohtoročná rely ponúkne nové? Po dvoch vydarených ročníkoch sa topoľčianski usporiadatelia rozhodli posunúť svoju súťaž o stupienok vyššie a rozšírili súťažný program do dvoch dní. To znamená nielen nárast súťažných kilometrov,ale aj dvojitú porciu majstrovských bodov za každú etapu zvlášť. Aby súťaž splnila predpísaný počet kilometrov, oprášili organizátori jednu polozabudnutú trať z 80-tych rokov, ktorá bývala súčasťou kultovnej Tríbečskej RS. Ostatné rýchlostné skúšky zostali s minimálnymi zmenami zachované a v rôznych verziách a smeroch kopírujú minulé ročníky.
  • O novinkách môžeme hovoriť aj vo vzťahu k prihláseným posádkam. Okrem kompletnej slovenskej špičky, tvorenej úradujúcim slovneským majstrom Grzegorzom Grzybom,domácimi bratmi Melichárekovcami na špičkovom Citroëne C4 WRC, minuloročným víťazom Rally Tríbeč Jožkom Bérešom ml., či legendou Igorom Drotárom na ŠKODA Fabia WRC, súťažný pelotón obohatia aj zahraničné posádky. Zatiaľ čov predošlých dvoch ročníkoch to boli hlavne Češi, tentokrát nastavili poriadne vysokú laťku hostia z Ruska. Bude ich reprezentovať vychádzajúca hviezda – iba dvadsaťročný Vasily Gryazin. Mladučký Rus zatiaľ zbiera skúsenosti na európskych rely. Jeho špičková technika – Ford Fiesta S2000 ho však predurčuje k boju o popredné miesta. Premiérovo sa topoľčianskej súťaži predstaví aj už zo slovenských súťaží známa francúzska posádka Laurent Viana –Isabelle Galmiche na Peugeote 207 S2000. Na zverejnenie ďalších zaujímavých mien je ešte skoro – uzávierka prihlášok bola stanovená na nedeľu, 19. mája.
    Bližšie informácie o XIV.Rally Tríbeč sú k dispozícii na oficiálnej stránke www.rallytribec.sk

    Text:Jiří Dokulil